RSS

Scrisul între dor şi lene

07 Mar

Scrisul intre dor si leneÎmi amintesc de momente din viaţă, când fie mâna… fie gândurile… păreau de neoprit. Îmi amintesc de ore petrecute în şir…  de momente când scriam pe nerăsuflate şi când, dacă-aş fi putut, aş fi scris cum ambele mâini. Dar „valurile” acelea au trecut. Acum, până nu de mult, nici urmă de barcă, de vâsle… doar înconjurată de ţărmul uscat…

Adesea mi-am îmaginat inima în fel şi chip… şi nu doar o dată mi s-a părut că inima are formă de călimară în care ne înmuiem pana sufletului… şi doar aşa ajungem să punem pe hârtie gândurile, doar aşa dăm naştere lumii cuvintelor.

Însă, în iureşul acestei lumi, adesea am ajuns să văd cerneala uscată pe vârful peniţei mele, iar eu – fie parcă rămasă fără cuvinte fie păstrându-le doar pentru mine, în vistieria sufletului. M-am privit în ochi şi am descoperit că nu mai aveam vreme pentru aşteptările celor din jur, ci am preferat să aleg iar şi iar… timp pentru mine! Priorităţile, planurile şi activităţile mele nu mai cuprindeau şi scrisul… nici de dragul celor din jur, nici chiar de dorul scrisului care, pentru mulţi dintre cei cu astfel de afinităţi, poate deveni arzător şi dureros.

Aşa că  mi-am propus o autoanaliză… iar când am tras linia, am dedus că… sunt leneşă, că îmi ţin ascunse şi stăvilite abilităţile scriitoriceşti, că nu sunt gata să ofer încurajări şi cuvinte frumoase, resurse de putere şi curaj, o altă perspectivă asupra vieţii sau oportunitatea de a trece prin filtrul personal experienţe de viaţă (mai mult sau mai puţin însemnate). Şi, bineînşeles că n-am fost tare mândră de mine să mă văd aşa cum sunt, din moment ce credeam că iubesc, că preţuiesc oamenii şi că aş face orice pentru ei!

Pe de altă parte dorul de scris, de împărtăşit… părea să devină tot mai stringent… devenind ca un ecou care răsuna în contratimp cu planurile mele. Aşa că nu mi-a trebuit mult până când să prind curaj să cer mai mult de la mine… să revin pe cărarea mea şi să fiu gata să ofer din puţinul pe care eu l-am descoperit… Atât de aşteptat totuşi… de unii! Şi-uite-aşa am hotărât să nu mai fiu leneşă, ci să fiu gata să împart cu voi micile sau marile comori pe care le-am descoperit şi le-am ascuns în adâncul fiinţei mele. Dar acum aleg să nu mai tac, ci să împart din „Comoara” mea…

Aleg să nu mai fiu leneşă, ci să (re)devin harnică în a oferi din comorile deja descoperite sau pe care sunt pe cale să le aflu… Vreau să împărtăşesc cu voi tot ce ştiu şi-am învăţat, ce-am descoperit de la alţii (oameni remarcabili de care m-am înconjurat sau pe care i-am cunoscut, oameni din spatele cărţilor pe care le-am citit şi pe care mi le-am asumat). Vreau să fiu la rându-mi o carte deschisă şi să fiu, să devin mai mult, pentru a avea mai mult de oferit!images (17)

Aş vrea să scriu din preaplinul inimii, să împărtăşesc din ceea ce abundă în sufletul meu şi să inspir bucurie, curaj, tărie, cer şi, dincolo de cuvintele mele să poată fi zărit Cel care este  în centrul vieţii mele!

Tot ce îmi rămâne este să mă încred în El că îmi va ajuta să mă responsabilizez, să mă hărnicesc, să mă dedic şi rededic scrisului şi oamenilor şi să devin ceea ce se aşteaptă să fiu… pe măsura a ceea ce a investit în mine şi pe măsura harului Său.

Doamne, ajută! Doamne, dă-mi izbândă!

 

 
1 Comment

Posted by on March 7, 2014 in C'est moi!, Ceaşca vieţii

 

One response to “Scrisul între dor şi lene

  1. ANCA

    March 7, 2014 at 4:39 pm

    Ma bucur ,ma bucur mult ca ai realizat faptul ca talantii ingropati nu aduc rod si pe langa asta va mai trebui sa dai si socoteala.Apoi daca e sa mai punem in calcul si faptul ca sunt atatea inimi pustiite de nefericire ce mai ramane ca si concluzie?!…Nu-i asa ca ai luat decizia cea mai buna?Multumim din suflet si felicitari iar pt ca stiu ca doresti un feed-bak,poftim,de la mine il ai:scrii frumos,sensibil,sincer,cu suflet,inspirat si mai presus ….cu ungere.Da cu ungere.Si cte rani deschise nu sunt?ANCA- cu dragoste si pretuire

     

Leave a Reply

 
