RSS

Caută bucurii!

15 Aug

Mi-am amintit astăzi de o întâmplare din viața unui prieten. În toiul renovărilor, după zile în șir de var și praf de curățat în toată casa, fetița lui de vreo 4 anișori i-a spus: Tati, nu poți să fii și tu un pic copil? Fetița avea nevoie de atenția lui și, de asemenea, îi era milă de tatăl ei pentru că nu putea să se joace din cauza responsabilităților administrative.

M-am gândit multă vreme la vorbele fetiței, pe care le-am întors pe toate părțile. Oare nu cumva, noi, „oamenii mari”, am uitat să fim copii? Unii am luat viața prea în serios, cei mai mulți suntem atât de preocupați de toate responsabilitățile care presupun oraganizarea tuturor domeniilor, poate prea preocupați de serviciu, familie, treburi administrative, facturi de plătit, obligații și termene limită! Făcând toate acestea, nu doar că uităm să zâmbim, uităm să luăm ca pe-o joacă unele lucruri care ni se întâmplă și pe care preferăm să le punem la suflet mai mult decât trebuie. Dar ce mă îngrijorează este că toate acestea ne fac să uităm să trăim viața! Mai ales… să trăim cu bucurie!

Nu am să îți spun că viața e ușoară, nici că poți bate din palme și problemele îți vor dispărea. Nu îți voi putea da nici soluții pentru rezolvarea lor, dar îți pot spune că bucuria este una dintre cele mai minunate resurse care stau la dispoziția omului… pentru a trece mai ușor prin toate.

Poate că bucuria se traduce printr-o ceașcă de cafea sau ceai, poate că pentru tine e vorba de o plimbare în parc, o porție de muzică relaxantă asezonată cu o carte bună, poate ai nevoie să vezi zâmbetul ori privirea unui copil.

Caută acele motive de bucurie cu care ești mereu înconjurat, care îți vor da puterea să treci cu fruntea sus peste multe dintre situații. Amintește-ți să fii copil, bucură-te de mărunțișuri, nu aștepta ceva spectaculos să se întâmple pentru a îmbrățișa viața cu senin în suflet! Amintește-ți să râzi! Și amintește-ți că te poți baza pe Dumnezeu pentru a merge mai departe!

 
Leave a comment

Posted by on August 15, 2017 in Ceaşca vieţii

 

Tags:

Leave a Reply

 
